Andra chansen - Varma äpplesandwich

Idag är det lördet vilket innebär (för mig) sova länge utan att ställa klocka, ändå vaknade jag vid 8..
men "snoozade" till strax efter 9 ;) 
 
På förmiddagen när solen sken som mest drog jag på mig lager-på-lager kläder, väst, hårband, solglasögon, bra ut&gå skor och hörlurar och gick en riktigt lång sväng runt falköping med pitbull i lurarna!
Men efter typ ca 10 min så försvann solen in i det största moln jag sett, så de resterande 50 min blev i kyla och motvind.. händer detta bara mig..?!
 

Till mellis förut gjorde jag varma äpplesandwiches med 2 olika fyllningar.
En med kvarg, banan & jordnötsmör, och en med kvarg, banan, kakao, vaniljpulver!
Jag tyckte att den jag skrev först var godast :D
 
Nu ska jag gå en kortpromenad och sedan tagga andra chansen :D
pusssss.
 

*jag blandade bara i lite på måfå, därför har jag inte skrivit ut några mått*

 

1 äpple

Fyllning 1:

kvarg

jordnötssmör

mosad banan

 Fyllning 2:

kvarg

kakao

vaniljpulver

mosad banan

 

1. Skär äpplet i skivor. Men rensa ut kärnhuset (det kan vara lite knixigt)

2. Blanda ihop fyllningarna, eller om du väljer att bara göra en

3. Lägg hälften av äppleskivorna i ugnsäker form. Bre över fyllningarna. Lägg över resten av äppleskivorna så att det blir som sandwiches.

4. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 12-15 min! Ät de varma direkt med händerna som vanliga sandwiches.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0